#1 Ο συνολικός αριθμός οργανικών κλικ από την Google θα μειωθεί κατά ~5% μέχρι το τέλος του έτους

Το 2017, είδαμε την αρχή μιας σχετικής τάσης – λιγότερα κλικ που παράγονται από την αναζήτηση Google σε επιτραπέζιους υπολογιστές και κινητά. Δεν νομίζω ότι ήταν τυχαίο. Κατά την άποψή μου, οι ενέργειες της Google σχετικά με τα αποσπάσματα, τους πίνακες λεπτομερειών και τις καλύτερες άμεσες απαντήσεις στα SERP συνολικά, σε συνδυασμό με πιο επιθετικές διαφημίσεις και την επιβράδυνση της ανάπτυξης αναζήτησης (τουλάχιστον στις χώρες της Ευρώπης & τις Ηνωμένες Πολιτείες), θα οδηγήσουν σε ελαφρώς λιγότερες ευκαιρίες προώθησης SEO το 2018 από όσες είχαμε το 2017. Οι εταιρείες digital marketing γνώριζαν από το τέλος του πρώτου εξαμήνου 2017 αυτή την εξέλιξη, οπότε οι γνώστες έχουν ήδη προνοήσει για το πως πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτή η νέα πραγματικότητα.

#2 Το Twitter και το LinkedIn θα πραγματοποιήσουν ενεργά βήματα για να μειώσουν το ποσό της κίνησης που στέλνεται σε άλλους ιστότοπους

Το Social media marketing “δονείται”. Αυτό γιατί το Facebook, το Instagram και το Snapchat είχαν όλες επιτυχία αλγοριθμικά ή δομικά περιορίζοντας τα κλικ που οδηγούσαν μακριά από τις πλατφόρμες τους και ως αποτέλεσμα είδαν μια αύξηση. Νομίζω ότι το 2018, το Twitter και το LinkedIn θα ακολουθήσουν και αυτά τα ίδια βήματα ώστε να περιορίσουν το περιεχόμενο με συνδέσμους, να περιορίσουν την προβολή των εξωτερικών συνδέσμων στην πλατφόρμα τους και να ανταμείψουν καλύτερα το περιεχόμενο που κρατά τους ανθρώπους στους ιστοτόπους τους. Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, το μεγάλο δίλημμα στο digital marketing θα είναι πλέον το αν θα πρέπει να ακολουθήσουμε το μονόδρομο που μας οδηγούν τα κανάλια στα Social media ή να επιμείνουμε στην προσπάθεια να οδηγούμε τους χρήστες στη δική μας ιστοσελίδα.

#3 Η Alexa θα αρχίσει να κλέβει μερίδιο αγοράς από την Google, ειδικά μέσω συσκευών με οθόνες όπως το Echo Show

Οι συσκευές φωνητικής αναζήτησης είναι χρήσιμες, αλλά κάπως περιορισμένες εξαιτίας της έλλειψης μιας οθόνης. Το Echo Show ήταν το πρώτο βήμα για την επίλυση αυτού του προβλήματος και νομίζω ότι το 2018 θα δούμε περισσότερες και καλύτερες συσκευές καθώς και εξαιρετικά καλύτερη λειτουργικότητα. Μόνο και μόνο η Alexa θα αυξήσει γρήγορα το μερίδιο της, χάρη στη user friendly κατασκευή, που κάνει την αναζήτηση για το μέσο χρήστη παιχνιδάκι “Alexa, δείξε μου μια φωτογραφία του Αλέξη Τσίπρα από το 1985.”, θα αφαιρέσει πολλές από τις πιο απλοϊκές αναζητήσεις που πραγματοποιούνται σήμερα στο Google και στο Google Images (το τελευταίο είναι ένας σιωπηλός γίγαντας στον κόσμο αναζήτησης).

#4 Ένας από τους γίγαντες τεχνολογίας εκτός της Google θα ξεκινήσει να λειτουργεί με έναν πιο σοβαρό ανταγωνιστή στο YouTube

Η διαμάχη της Amazon με την Google και η απώλεια του YouTube σε ορισμένες συσκευές δεν θα παραβλεφθούν στις συζητήσεις μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Νομίζω ότι το 2018, αυτό θα μετατραπεί σε μια απόφαση επένδυσης σε έναν νέο ανταγωνιστή της πλατφόρμα βίντεο. Υπάρχουν πάρα πολλά χρήματα, χρόνος, προσοχή και ευκαιρίες για μερικούς από τους μεγάλους παίκτες και οι συγκυρίες φαίνεται πως θα τους ευνοήσουν πολύ.

Σημείωση: Αν ήμουν επενδυτής, θα κανόνιζα συναντήσεις και θα έβαζα χρήματα σε νεοσύστατες εταιρείες που θα μπορούσαν να γίνουν ακριβώς αυτό. Νομίζω ότι οι εξαγορές είναι ένας βασικός τρόπος για το Facebook, την Amazon ή τη Microsoft, ώστε να μειώσουν τους κινδύνους τους.

#5 Το Δίκτυο Kοινού του Facebook (το οποίο επιτρέπει στους εκδότες να τρέχουν διαφημίσεις FB στους δικούς τους ιστότοπους), θα αποκτήσει την επένδυση που χρειάζεται και θα γίνει ένας σοβαρός παίκτης adtech ιστοσελίδας

Οι διαφημίσεις Facebook στον ιστό πρέπει να είναι τόσο μεγάλες ή μεγαλύτερες από οτιδήποτε κάνει η Google σε αυτόν τον τομέα, κυρίως επειδή ο ιστός λειτουργεί περισσότερο σαν το Facebook από ότι τις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης και το FB έχει τα δεδομένα για να κάνει τις διαφημίσεις αυτές υψηλής ποιότητας και σχετικές. Δυστυχώς, έχουν αφήσει το Δίκτυο κοινού στο προσκήνιο τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά νομίζω ότι με τη χρήση του Facebook στις ανεπτυγμένες χώρες να αυξάνεται και με την εταιρεία να αναζητά τρόπους για να αυξήσει την προσβασιμότητα των διαφημίσεών τους και την αποτελεσματικότητά τους, ήρθε η ώρα για επένδυση σε αυτό.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;