Σε αντίθεση με το Yelp, το οποίο αποθαρρύνει έντονα τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να ζητούν από τους πελάτες τους κριτικές, η Google ενθαρρύνει τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να ζητούν “κομψά” από τους πελάτες τους online αξιολογήσεις. Οι online αξιολογήσεις εκτός από αναπόσπαστο στοιχείο του Social media marketing είναι και ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος γενικά στο digital marketing. Eμφανίζονται δίπλα στην καταχώρισή σας στους Χάρτες Google και στον πίνακα στοιχείων της επιχείρησής σας στην αναζήτηση. Οι αξιολογήσεις μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει ανάμεσα σε ένα πλήθος στα αποτελέσματα αναζήτησης Google.

Επιπλέον, οι online αξιολογήσεις είναι γνωστό ότι επηρεάζουν την κατάταξη αποτελεσμάτων αναζήτησης, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τα ποσοστά κλικ. Σύμφωνα με μια μεγάλη έρευνα της BrightLocal για τους καταναλωτές το 2017:

  • Το 97% των καταναλωτών διαβάζει αξιολογήσεις online για τις τοπικές επιχειρήσεις το 2017, ενώ το 12% ψάχνει για μια τοπική επιχείρηση online καθημερινά
  • Το 85% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις online αξιολογήσεις όσο τις προσωπικές συστάσεις
  • Οι θετικές αξιολογήσεις κάνουν το 73% των καταναλωτών να εμπιστευτεί περισσότερο την τοπική επιχείρηση
  • Το 49% των καταναλωτών χρειάζεται τουλάχιστον μια βαθμολογία τεσσάρων αστέρων για να επιλέξει να χρησιμοποιήσει μια επιχείρηση
  • Η απάντηση στις αξιολογήσεις είναι πιο σημαντική από ποτέ, με το 30% να τις χαρακτηρίζει ως το κλειδί κατά την αξιολόγηση τους των τοπικών επιχειρήσεων
  • Το 68% των καταναλωτών άφησε μια αξιολόγηση στην τοπική επιχείρηση όταν του ζητήθηκε – με το 74% να δέχθηκε ερώτηση για τη γνώμη του
  • Το 79% των καταναλωτών έχουν διαβάσει μια ψεύτικη αξιολόγηση κατά το τελευταίο έτος

Αν ακολουθήσετε τις οδηγίες της Google για τις αξιολογήσεις στο Google My Business, μπορείτε να ζητήσετε από τους πελάτες σας σχόλια. (Ωστόσο, εάν παραβιάσετε κάποια από αυτές τις πολιτικές, οι κριτικές σας θα μπορούσαν να αφαιρεθούν.)

Σημαντικό: Όταν οι πελάτες αφήνουν αξιολογήσεις για εσάς – καλές ή κακές – πρέπει οπωσδήποτε να απαντήσετε. Αυτό, όχι μόνο δείχνει στους πελάτες ότι εκτιμάτε τα σχόλιά τους, αλλά δείχνει επίσης ότι ενδιαφέρεστε για αυτούς.

Τι συμβαίνει εάν λάβετε μια αρνητική αξιολόγηση; Πρώτον, μην φρικάρετε. Όλοι περνάνε άσχημες ημέρες και οι περισσότεροι άνθρωποι το αναγνωρίζουν. Επίσης, εάν αντιμετωπίσετε κάποιον που για να σας κοροϊδέψει σας άφησε μια αξιολόγηση ενός αστεριού και ένα άσχημο σχόλιο, να ξέρετε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι με κοινή λογική αναγνωρίζουν τέτοιες κριτικές για αυτό που πραγματικά είναι. Γενικά δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε με αυτές. Παρόλα αυτά, αν υπάρχουν για εσάς κάποιες πραγματικά αρνητικές συγκυρίες ή και παράγοντες που οι χρήστες κατά πλειοψηφία θα σας αξιολογούν αρνητικά, ίσως θα πρέπει να επενδύσετε στην online υπηρεσία διαχείρισης φήμης η οποία θα σας βοηθήσει να ξανακερδίσετε την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού και θα αναστρέψει το κλίμα σύντομα υπέρ σας.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;